20 mars -12

Idag så kom två stycken från kuriren fram och ville ställa några frågor, till och börja med sa jag nej, men hon lyckades ändå få mig att svara och så helt plötsligt hade jag en kamera i ansikte..  det där med att säga nej får jag nog jobba lite mer på haha. Iaf så frågade hon om jag skulle kunna tänka mig att testa och pimpla. Mitt svar:” nej, det är nog för kallt” och nu efteråt kan jag inte sluta störa mig på att jag svarade så. Jag är vegetarian och kanske borde stå för mina åsikter, men nej. Det känns som att jag undermedvetet skulle skäms för det, men skäms gör jag inte. Irriterande iaf.

Haha det var dagens stora händelse, oj vad spännande mitt liv är XD



 Men en annan sak som jag också stör mig på är att när jag berättade för min bror att jag varit på fisk spa, så var hans gensvar ”borde inte du vara emot det”. Det jag stör mig mest på är att bara för jag är vegetarian så ska jag tydligen vara emot vissa saker och för andra.  När det kommer till det här med att vara vegetarian och djurensrättigheter så tycker jag det är jätte svårt att veta hur hårt jag själv ska dra mina egna gränser. Att jag inte äter kött är jag mest noggrann med, men förutom det är jag väldigt slarvig. Jag borde inte köpa smink som är testat på djur, jag borde göra mig av med min dunjacka och stearinljus, handla ekologiskt, bli vegan, kolla upp alla e-ämnen som jag ska undvika m.m.  Skulle kunna dra det här hur långt som helst. Ibland önskar jag att jag har orken/intresset att bli bättre på att ta reda på mer och försöka hålla emot min egen dubbelmoral, men det har jag faktiskt inte.  Tillbaka till mina åsikter om fisk spat, ärligt så vet jag faktiskt inte vad jag tycker om det även fast jag varit på det och sätt en sida av de. Finns både för och emot. Sen att hon som hade ansvaret för evenemanget verkade väldigt mån om fiskarna och seriös, det gör det hela ännu svårare. Det känns som en stor gråzon helt enkelt.

Lätt det längsta blogginlägget hittills men kände mig tvungen att skriva av mig.


Kommentarer
Postat av: Felicia

1. Hahaha åh jag älskar din eftertänksamhet ;)

2. Det är ju helt individuellt och du ska inte göra något bara för att andra tycker inte som du vill och orkar!(:

3. Men tänk som så att det är som att gå på zoo fast 10 gånger bättre. Du får både kolla och mata dom djuren + att du får finfina fötter :D Inget vanligt zoo det inte xD Haha!



<3

2012-03-21 @ 14:37:55
URL: http://feliciaericssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0